NOTES DE PREMSA

31/01/2008

Techni-Web ha venut el 5% del capital de l’empresa al primer inversionista particular de Gas Natural. L’empresa està valorada en més d’un milló d’euros, i està planificant una ampliació de capital per inversors amb la que financiarà el creixament de l’estructura, fet que permetrà doblar la facturació de 3 anys. Techni-Web està disposada a vendre fins un 20% amb l’objectiu d’invertir en I+D+I aplicables al mercat, per convertir-se en un referent en el món del software empresarial. Ja ha obtingut diversos premis a la innovació, especialment en el sector de les noves tecnologies per la hostaleria, on tenen el 60% dels seus clients. El software està traduit a 5 idiomes i actualment es treballa en la traducció al xinès i al àrab. Aquests factors posicionen molt bé a Techni-Web per seguir creixent a nivell nacional i europeu.

Els esfoços estàn principalment centrats en el canal professional, els franquiciats i distribuidors. Per ampliar aquests recursos Techni-Web selecciona nous franquiciats i distribuidors que treballin en zones del País Basc, Salamanca, Galicia, Extremadura, León, Burgos, Zaragoza, Murcia, Islas Canarias. El candidat ideal és una empresa amb cartera de clients, que es dediqui a la venda minorista d’informàtica, caixes registradores o TPV’s tàctils, amb amplis contactes a la seva zona. Techni-Web ofereix la solució més competitiva per la gestió de restaurants, discoteques, perruqueries, i altres comerços.


Palafrugell 26 de maig de 2005

La innovació tecnològica de l’economia arriben a Palafrugell.

El desenvik¡¡olupament de les noves tecnologies aplicades al comerç tradicional ja no és algu de ciència-ficció per les “pimes” i els petits comerços.

Algunes d’aquestes noves formes de gestionar negocis neixen bé prop de casa nostra, a Palafrugell hi tenim un exemple.

Techni-Web, empresa fundada a Palafrugell el 1997 dedicada al desenvolupament de software de gestió per petits comerços i pimes, va dedicar fa 2 anys a fer el que no havia fet ningú fins llavors: cedir el codi font dels seus programes a altres empreses en règim de franquicia.

Encara que la franquicia és una forma d’activitat econòmica cada vegada més implantada al nostre país, el fet que una empresa de software entregui la seva “matèria prima” a terceres persones és una praxis innovadora. Normalment les empreses que desenvolupen software són molt receloses de compartir els seus coneixaments amb tercers, ja que això equival a entregar la seva avantatge competitiva a possibles competidors.

“El nostre codi font està pensat per què com més persones hi participin i el millorin, més pugui millorar”, diu Josep Lluís Màrtir, fundador de l’empresa i pare de la idea de franquiciar el codi font. “El que per altres és una amenaça de destrucció, per nosaltres és una oportunitat única d’augmentar el coneixament sobre el programa, les seves aplicacions i el seu potencial. En aquest moment, no hi ha casi cap sector econòmic que no pugui beneficiar-se del nostre sistema de gestió”.”Si no haguèssim decidit cedir el nostre codi font, només hauriem aspirat a un producte local i limitat. Els nostres franquiciats són la primera font de idees i millora el producte”, afirma Màrtir.
“Perquè franquiciar software? Ja que permet, sota una clàusula de confidencialitat i exclusivitat, que els franquiciats puguin comercialitzar els nostres producte, i que cada vegada que un dels seus clients demani una nova variant del programa, ells mateixos el poden desenvolupar. Igual que no hi ha dos clients iguals, no hi ha dos versions del programa iguals, i ja portem prop de 2.500 llicències venudes”.

Recentment, Techni-Web ha realitzat el segon curs de formació per franquiciats internacionals. “El curset ha estat un èxit rotund. Hem tingut als nostres franquiciats de Bulgària, Dinamarca i Irlanda, que han après les claus per modificar el programa ells mateixos, així com les avantatges que les seves xarxes comercials han de comunicar per vendre el producte” comenta Adrià Massaguer, International Franchise Manager, encargat de l’expansió internacional i de la bona marxa econòmica de l’empresa.

Aquest mateix afirma que “en els pròxims 18 mesos, arribarem a 10 franquícies internacionals, a part de les 9 que ja tenim a l’estat espanyol, i que han estat claus pel creixament internacional. Això significa passar de 5 a 30 programadors treballant en la mateixa idea. En poc temps estem passant de ser una empresa local a ser una multinacional en tota regla”.

Però no tots els aspectes del futur estàn tan clars per Techni-Web. La creixent pressió immobiliària a tota la Costa Brava fa que els responsables de l’empresa es plantegin solucions a la falta d’espai que altres petites empreses ja han adopatat. “Si les administracions no col·laboren per què poguem mantenir la nostra central a Palafrugell en un termini de 12 mesos, haurem de plantejar-nos fer emigrar la companyis cap a localitzacions on ens facilitin el desenvolupament de la nostra activitat econòmica” afirma Massaguer.

Acualment, la feina de Techni-Web pot ser experimentat en primera persona en nombrosos petits comerços, restaurants, empreses comercials i manufactureres.

La pròxima vegada que vegi una pantalla tàctil en un restaurant o una perruqueria, podria estar veient el futur que es construeix a casa nostra.

Curs de franquícies de Techni-Web amb franquícies de Dinamarca, Irlanda i Bulgària.


Techni-Web arriba a la desena de franquícies

El passat dia 7 de Juliol es va concretar a València la creació de Techni-Web València, la franquícia numero 10 de l’innovador sistema de franquícies de software Techni-Web.
La creació de la desena franquícia Techni-Web ve fruit d’una relació ja existent entre Pinemàtica i Techni-Web Franquícies S.L. Fins al moment, Pinemàtica havia actuat com distribuidor del software Techni-Web per l’àrea de València després de ser contactats per primera vegada a la fira SIMO de 2004.
La nova franquícia Techni-Web València contarà amb un equip format per 3 persones, José Manuel Gisbert Valencia, com a “gerent-comercial” i dos programadors.
Techni-Web València aspira a recollir el testimoni d’altres franquícies Techni-Web de les seves meteixes característiques: un cos directiu amb experiència en el sector del software i la informàtica, una zona d’influència amb alta densitat demogràfica, i una economia regional completament volcada en el sector serveis. Techni-Web València tindrà com àrea geogràfica exclusiva les províncies de València i Castelló.
Segons fonts de l’institut Nacionsl d’estadística, en el territori geogràfic exclusiu de Techni-Web València existeixen actualment més de 75.000 empreses que es poden beneficiar dels serveis de les solucions Techni-Web.
Així mateix, Techni-Web Franquícies espera la incorporació d’un nou soci a la cadena de franquícies, que contribueixi a augmentar la ja àmplia cartera de solucions informàtiques.
José Luís Mártir, Director General de Techni-Web Franquícies, assegura que “València és una peça clau a l’estructura de creixement. El substrat de la Comunitat Valenciana és idela per l’aparició d’una franquícia potent que pot posicionar els nostres productes al front del mercat. I havent estat Pinemàtica el nostre soci comercial durant prop d’un any, ningú millor que ells per començar a fer-se càrrec de la franquícia”. “El nostre objectiu a nivell estratègic establir-nos al nord d’Espanya, on hem tingut molt bona acollida a nivell de distribuidor però encara no tenim franquícia. Una vegada empresos Pais Basc i Galicia, els quatre racons d’Espanya tindràn, al menys, una franquícia de referència próxima a ells”.